viernes, 15 de diciembre de 2006

El jovent d'avuí

Jo sóc jove, encara m' hi considero, tinc trenta anyets...donçs com és que hi ha coses que veig que fan els que tenen 11 p 12 o 15 o 16 o 20 i penso que -quines burrades fan!- o -jo això no ho feia- o potser si que ho feia i no ho retinc al disc dur?

No se, veig nens d'onze o dotze anys molt però molt maleducats i sense cap respecte, ni pels seus companys, ni pels grans ni els avis ni la seva ciutat o el seu poble ni res. Tots tenen l'últim model de mòbil, tots tenen consola de videjocs, tots quan siguin grans volen tenir una merda de cotxe "tunejat" i posar el putu "regueton" o els més puristes la merda de la "música màquina". Tots saben qui és la Pantoja o el Cayetano...jo es que flipo!
Ara no els preguntis per llibres(!) -lo que?- ni per jocs per jugar al carrer (que no sigui ni menjar pipes als portals ni parlar dels protagonistes de Rebelde Way). El dia que vaig flipar i bastant va ser fa uns dos mesos. Era un dissabte per la tarda i a la botiga hi havia un parell de clients mirant uns còmics, quan van entrar un grupet de quatre nens d'uns dotze o tretze. Un d'ells ve normalment a comprar-se el Naruto (la última sensació nipona de fa un parell de temporades) cada mes. Donçs bé, un dels seus amics, ve veure a la secció de còmic-USA, còmics de l'Spiderman, com és natural. Donçs el comentari d'aquest jovenet va ser -ala! también hacen cómics!!!- com si fos una cosa, poc menys que extraordinaria o aliena a la realitat.

Igual penseu que exagero, però senyors, que no parlem de Pórtico, o Canario Negro. Estem parlant d' un dels personatges més icònics del còmic americà. Hostia!
Que porta quaranta anys d'històries i pàgines a les espatlles! que el nen aquell només el conegui per les pel·lícules, videojocs o figuretes o de més productes de (al lloro amb la paraula en castellà) mercadotécnia, però més trist és que el seu pare o sa mare no li hagin dit -no nen que l'Spiderman és un personatge de còmics, mira els còmics són uns papers grapats amb dibuixets que....- I com aquest exemple una muntanya.

Els nanos d'avuí jo no se que els ensenyen i no em refereixo e l'escola. A l'escola prou feïna tenen perquè la canalla no es mati entre ells, o no agredeixin a un "profe" (inpensable als meus dies) o alguna altra burrada per l'estil. AL que me refereixo, és que aprenen dels seus pares? ben poca cosa diria, perquè clar, molts dels que ara són pares les seves màximes a la vida són tenir un cotxe "tuning", vure Gran Hermano i el Salsa Rosa i poca cosa més. Una llàstim ade debò. Esclar que sempre hi ha excepcions, per mostra, les meves nebodes que són una joia.
Au! avuí ja he rajat prou. Demà més...

No hay comentarios: